mięso suszone nie tylko dla pupila

Moja suczka Tosia jest alergikiem. Objawy i testy alergiczne jednoznacznie na to wskazują. Robię wszystko by jej ulżyć. Samo podawanie leków to za mało. Wczoraj ususzyłam mięso, by obok psich ciasteczek stanowiło urozmaicenie wśród przekąsek. Skorzystały na tym dwie pozostałe suczki :)
Potrzeba:
mięso wieprzowe chude bez przerostów 700g
Wykonanie:
Mięso opłukałam, wysuszyłam papierowym ręcznikiem, pokroiłam na bardzo cienkie paseczki do 1cm (małe kęski po wysuszeniu) i 1,5-2,0 cm (dla większego psa). Na papierze do pieczenia ułożyłam starannie obok siebie kawałeczki mięsa, na dwóch półkach. Termoobieg na 65-70 st.C, otwarte drzwiczki do piekarnika, by mięso suszyło się od pierwszej chwili, czas ok. 4h. Waga po ususzenia ok. 1/3 wagi sprzed suszenia.
Mięso suszone stanowi także przekąskę dla ludzi. Wystarczy je przed suszeniem posypać ulubionymi przyprawami.





Komentarze